Edukacija svih naših uposlenih, uključujući i upravu, je temelj naše poslovne strategije. Ja sam ocijenila da bi moduli iz studija psihologije bili svrsishodni za mene kako bi mogla bolje upravljati kompanijom. Razumijevanje ljudi, njihovih navika i potreba, dosta olakšava našu međusobnu komunikaciju. I moje je mišljenje da svatko, tko upravlja ljudskim potencijalima, treba odslušati određene module iz psihologije, kaže za Poslovne novine Karolina Pranjić, direktorica kompanije Imaco Systemtechnik Usora, pojašnjavajući kako ju je želja da bolje razumije svoje uposlenike motivirala da upiše studij psihologije.
Važnost poštivanja pravila
Kako su radnici reagirali kada su saznali?
Pa ja nisam baš sigurna kada su saznali naši uposlenici, ali moram reći da kada nekom pomenete da studirate psihologiju, prva reakcija je više suzdržana, i sa potpitanjem: Da li ti mene sada analiziraš?.
Kakav generalno odnos imate sa svojih preko 170 uposlenika?
„Sa moje točke gledišta, to je normalan i profesionalan odnos. Svatko od nas ima svoj spektar zadataka i obaveza koje treba ispunjavati i toga se držimo. Način komuniciranja i pravila ponašanja su jasno definirani, tako da se i toga pridržavamo. No ono što je najbitnije, i to uvijek naglašavam, jeste da svatko od nas treba jednostavno biti čovjek sa dobrom i iskrenom namjerom, nebitno koju funkciju obnašamo, i tako može doći do dobrog ishoda.“
Lični rast i razvoj je nešto čemu većina ljudi stremi. Koliko prostora za rast i razvoj unutar Vaše kompanije imaju uposlenici?
„Rast i razvoj kompanije se temelji na ličnom rastu i razvoju njenih uposlenih. Jako je bitno da se vještine i znanja naših uposlenih redovno razvijaju i svatko dobije priliku i poticaj za to.“
Čime se mjeri, prema Vašem mišljenju, kvalitet ili uspješnost osobe koja vodi neku kompaniju, organizaciju ili udruženje, ako se ne fokusiramo isključivo na finansije?
„Mislim da je to jako teško mjeriti, zato što svaka branša, a i svaka kompanija je priča za sebe, uzevši u obzir i okolnosti u neposrednoj okolini, a i u cijelom svijetu. Ali svaka kompanija, koja na ispravan način upošljava svoje ljudske potencijale, je uspješna. Ako osoba koja vodi kompaniju zna ispravno posložiti te potencijale, uspjeh je neizbježan.“
Rad samo za EU tržište
Rekli bismo da je Imaco Systemtechnik kompanija koja ima mašine kojima proizvodi različite mašine i sklopove. Šta zapravo proizvodite, koje su mašine najtraženije na tržištu, šta se najviše traži, ima li neobičnih zahtjeva kojima uspijevate odgovoriti?
„Proizvodimo dijelove za mašine, a i kompletne mašine za poznate kupce i po narudžbi. Da bi se preuzeo novi projekat montaže cijele mašine, potrebno je jako puno vremena, i do godine dana. Naši uposlenici obuke imaju u EU i one mogu trajati i do tri mjeseca, kao i izrada i nabava svih komponenti. Svaka mašina ima svoje specifične zahtjeve, u izradi i točnosti, tako da je teško izdvojiti neki od zahtjeva.“
Koja su Vaša najveća tržišta? Koji je omjer proizvodnje za izvoz u odnosu na onaj za domaće tržište?
„Radimo samo za EU tržište, ponajviše za njemačko.“
Ima li državni aparat sluha za potrebe privrednika? Šta Vam najviše nedostaje od propisa, pravila ili zakona koje bi država mogla, relativno bezbolno po sebe, donijeti, a što bi Vam olakšalo poslovanje?
„Nažalost, ja nisam primjetila da naš državni aparat ima sluha za privrednike. Svi zakoni vezani za izvozne i uvozne politike bi se trebali prilagoditi ovom brzom vremenu. Podakte za Zakone opskrbe električnom energijom čekamo mjesecima. A nepripremljenost našeg državnog aparata za CBAM politiku će nama, izvoznicima, znatno otežati konkurentnost na EU tržištu.“
Promocija pozitivnosti
Godinama ste na listi 100 najvećih u BiH i regionu. Koliko je važna, u moru osrednjosti, promocija izvrsnosti?
„Po meni je to više promocija pozitivnosti. Bitna je ta poruka da sa svim resursima koje imamo u BiH možemo napraviti izvrsnu stvar.“
Ljudi odlaze, više ne samo iz kompanija, već iz zemlje. Kako ih zaustaviti?
„To je pitanje o kojem treba razmišljati i dati odgovore i rješenja naša Vlada.“
ESG standardi postali su nešto bez čega se više ne može zamisliti ozbiljna poslovna priča. Na koji način ih Vi provodite?
„Održivost, društvena odgovornost i adekvatno upravljanje kompanijom su ključna pitanja za određivanje strategije kompanije. Po pitanju imidža se kompanije, uglavnom, u tome i razlikuju. Mi imamo puno internih projekata, ali i projekata sa društvenom zajednicom, širom i užom i svakog koga zanima, mogu uputiti na našu internet stranicu: www.imaco-systemtechnik.ba.
preuzeto sa poslovnenovine.ba